MPK Wrocław planuje przebudowę torowiska na ul. Łokietka i placu Świętego Macieja. Po otwarciu okazało się, że zaproponowane oferty są bardzo drogie. Miejska spółka nie podjęła jeszcze decyzji co rozstrzygnięcia przetargu.
Tak, jak w przypadku ul. Mickiewicza, MPK Wrocław
równocześnie ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla wymiany torowiska na ul. Łokietka i placu Świętego Macieja na Nadodrzu. To kolejne działania w ramach wrocławskiej TORYwolucji na kolejne lata.
Dokumentacja na Łokietka. W budżecie MPK 92 tys. zł
Oferty na przygotowanie dokumentacji projektowej wspomnianych odcinków zostały otwarte we poniedziałek, 25 sierpnia. Tym razem zgłosiło się dwóch potencjalnych wykonawców:
- CONE AMG Sp. z o.o. z Warszawy: 268,9 tys. zł,
- Progreg Paweł Kudelski z Sierpaw: 553,5 tys. zł.
MPK Wrocław przeznaczyło na to zamówienie zaledwie 92,2 tys. zł. Oznacza to, że na ostateczne rozstrzygnięcie będziemy musieli jeszcze poczekać, bo żadna z ofert nie mieści się w założonym budżecie. Do najtańszej brakuje blisko 177 tys. zł. I w tym przypadku, przed wyborem najkorzystniejszej oferty – o ile postępowanie nie zostanie unieważnione – wszystkie zostaną sprawdzone pod kątem formalnym.
Jakie założenia dla przebudowy Łokietka i pl. Św. Macieja we Wrocławiu?
Do wymiany przewidziano 465 m toru pojedynczego wraz z podbudową. Początek prac wyznaczono na wysokości posesji nr 4 na ul. Łokietka, zakończenie to rejon posesji nr 15 na pl. Świętego Macieja. Dodatkowo w torowisku mają być też zamontowane dwie smarownice.
Wyświetl większą mapę
W tym przypadku granicą opisywanej dzisiaj inwestycji, jest inna zaplanowana wkrótce przez magistrat. Chodzi o przebudowę węzła Drobnera – Dubois, której inwestorem jest spółka Wrocławskie Inwestycje. Żeby nie paraliżować okolicy trzeba poczekać na zakończenie
prac torowych na skrzyżowaniu ulic Pomorskiej z Dubois.